• Beyaz RSS Simgesi

GİRİŞİMİNİZİ BAŞLATMANIN 5 ADIMI

1. ŞİRKET KURULUŞU & ESAS SÖZLEŞMELER

Tüzel Kişiliğinizi Seçin & Tescil Edin

Tüzel kişilik işlerinizi yürütmek için kullanacağınız bir vasıtadır. Her bir tüzel kişilik; sorumluluk, mülkiyet, vergi ve diğer hususlarda kendine özgü kurallara sahiptir. Girişiminiz için en uygun yapıya karar vermek ve onu tescil etmek için avukatınıza danışın. En yaygın kullanılan seçenekler ise şunlardır:

• Şahıs İşletmesi, Adi Ortaklık

• Limited Şirket, Anonim Şirket, Dernek ve Vakıflar

Kurucu Sözleşmeleri Hazırlayın

Girişiminizin anayasasını oluşturun. Mülkiyet, yönetim, finansman, uyuşmazlık çözümü ve diğer hayati hususları doğru şekilde tanımlayın. Eğer bir şahıs işletmesi değilseniz aşağıdaki sözleşmelere ihtiyacınız olacaktır:

• Limited Şirket Ana Sözleşmesi (LTD)

• Anonim Şirket Esas Sözleşmesi & İç Yönergeler (A.Ş.)

• Adi Ortaklık Sözleşmesi

2. RUHSATLAR, İZİNLER & MEVZUATA UYGUNLUK

Her girişim legal olarak faaliyet gösterebilmek için belirli belgelere ihtiyaç duyar. İşinizin tabiatına bağlı olarak ayrıca birtakım ek mevzuata uygunluk şartaları da mevcut olabilir. Örneğin:

• İş Yeri Açma Ruhsatı - Sınırlarında faaliyet gösterdiğiniz yerel idareden alınacak.

• Diğer - İş yaptığınız sektöre bağlı olarak farklı izin, ruhsat, lisans ve mevzuata uygunluk şartları gerekebilir (Bakanlık izinleri, lisanslar vb.)

3. FİKRİ MÜLKİYET

Markanız, buluşunuz, eserleriniz ve/veya gizli bilgileriniz gibi sahip olduğunuz fikri ve sınai varlığı korumaya alın:

• Ticari Markalar

• Telif

• Patent

• Ticari Sırlar

4. GÜNDELİK SÖZLEŞMELER

Müşterileriniz, çalışanlarınız ve ticari partnerleriniz için anında kullanıma hazır sözleşme taslakları oluşturun:

• Hizmetler - Çerçeve Hizmet Sözleşmeleri

• İşe Alım - İş Sözleşmeleri / Bağımsız Hizmet Sözleşmeleri

• Mobil ve Web Kullanıcı Sözleşmeleri - Kullanım şartları ve gizlilik politikası

• Lisanslama & Distribütörlük - Sürekli iş ilişkilerinin şartlarını belirleyin

• Gizlilik - Gizlilik Sözleşmeleri

5. GİRİŞİM FİNANSMANI

Eğer girişiminizin finansman ihtiyacı varsa, ihtiyaçlarınız için en doğru anlaşmayı seçip uygulamak konusunda yardım edebiliriz:

• Krediler / Borçlar - Girişiminiz üzerinde herhangi bir mülkiyet hakkı elde etmeksizin geri ödenmek üzere fon dağıtan yatırımcılarla yapılan anlaşmalar.

• Future Equity Finansmanı - Bu sınıftaki finansman araçları yatırımcılara, bugün yaptıkları yatırım ile gelecekteki değerlemelere bağlı olarak değişen oranlarda girişim hissesine sahip olma imkanı vermektedir.

• Hisse Devir Sözleşmeleri - Bu tarz finansal sözleşmeler, girişime ait hisselerin güncel değerleri üzerinden doğrudan devrini öngören mutabakatları ihtiva etmektedir.